مقالات نهال, نهال زردآلو

بهترین نهال‌های رایج زردآلو در ایران

بهترین نهال‌های رایج زردآلو در ایران (best common apricot seedlings in Iran)

بهترین نهال‌های رایج زردآلو در ایران (best common apricot seedlings in Iran)

اگر میوه زردآلو خیلی دوست دارید، در این مقاله بهترین نهال‌های رایج زردآلو در ایران (best common apricot seedlings in Iran) را معرفی می کنیم. زردآلو یکی از خانواده میوه‌های هسته‌دار  است. این میوه در بسیاری از مناطق جهان رشد می‌کند و معمولاً در فصل تابستان برداشت می‌شود. زردآلو دارای یک پوست نازک و رنگارنگ و یک هسته بزرگ است. گوشت زردآلو نرم و شیرین بوده و می‌تواند به صورت تازه مصرف شود یا برای تهیه مربا، کنسرو، ژله و سایر فرآورده‌های میوه‌ای استفاده شود. این میوه دارای مقدار قابل توجهی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها است که به سلامتی بدن کمک می‌کند. همچنین، مصرف زردآلو می‌تواند به بهبود عملکرد گوارش، کاهش التهابات بدن و بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند.

بهترین نهال‌ زردآلو در ایران

بطور کلی برخی از ارقام بادام از لحاظ عمر اقتصادی، تحمل سرمایی و گرمایی، مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها، باردهی، عملکرد بهترین نسبت به سایرین دارند. این ارقام عبارتنداز:

  • عسگرآباد:

نهال زردآلو عسگرآباد، از ارقام زردآلو می‌باشد که میوه‌های آن درشت و زرد تیره است. بیضی شکل با نوکی تیز و در سمت  افتابی با سرخ شدن زره ای یک طرف  خیلی کم به قرمزی میخورد. یکی از بهترین نهال‌های زردآلوی دیررس می‌باشد؛ طعم خوب میوه و بالا بودن کیفیت محصول نهال زردآلو عسگرآباد، باعث شده است تا این نهال به اصلی‌ترین انتخاب‌های هر باغدار و پرورش دهنده‌ای که فکر احداث باغ زردآلو را در سر دارند، تبدیل شود. این گونه زردآلو بسیار پربازده است و زمان برداشت آن اواخرخردادماه می‌باشد. این نهال به‌دلیل مقاومت خوبی که در برابر سرمادارد، از زمان‌های گذشته نیز کاشته می‌شده و مورداستفاده قرار گرفته است. این رقم یک نهال کوهستانی است.

  • انبه ای:

میوه نهال زردآلو انبه ای بسیار بزرگ و زرد رنگ است و طعمی شبیه به انبه دارد. مزه میوه 30 درصد طعم انبه می دهد و این علت نامگذاری این رقم است و بسیار شیرین است. این رقم تولید میوه جدیدی کرده است که بسیار برای تازه خوری و مربا استفاده می شود.اما میوه آن برای خشک کردن و خشکبار مناسب نمی باشد. این رقم خاص و کمیاب در اواخر فروردین به گل می رود و میوه آن جز دیررس ترین میوه های زردآلو است. برداشت میوه آن در اواخر مرداد و اوایل شهریور رخ می دهد. بنابراین به سبب دیرگل بودن به سرمای دیررس بهاره نیز مقاوم است.

  • نصیری:

میوه نهال زردآلو نصیری گوشتی بسیار فشرده و متراکم دارد. همین ویژگی آن را به یکی از بهترین میوه‌ها برای مصرف روزانه و تازه خوری تبدیل کرده است. میوه زردآلو نصیری دوکی شکل (فرم بیضی و  کشیده) و رنگ پوست آن زرد متمایل به نارنجی است. پوست این میوه نازک اما بسیار مقاوم و مستحکم است و به راحتی آسیب نمی‌بیند.

  • تبرزه:

نهال زرد آلو تبرزه یکی از ارقام تجاری درخت زردآلو است. این نهال به نهال زردآلو تبرزه قرمز نیز مشهور است. رنگ میوه این زردآلو قرمز است. به علت پر بازده بودن و کیفیت بالای محصول همواره مورد توجه باغداران قرار گرفته است. از میوه های این نهال بیشتر در خشکبار استفاده می شود اما به صورت تازه خوری نیز مصرف می شود. میوه آن گوشتی سفت با اندازه متوسط دارد و در اوایل تیر ماه میرسد.

  • زردآلو چتری (مجنون) بهترین نهال زردآلو در ایران

نهال زرد آلو چتری یا مجنون یکی از ارقام خاص و کمیاب درخت زردآلو است. علت نامگذاری این نهال به نام چتری یا مجنون این است که سرشاخه های آن همانند بید مجنون به سمت پایین حرکت می کند. به سبب فرم خاص و زیبای این درخت برای طراحی باغ ها، ویلاها و پارک ها نیز کاربرد دارد.

میوه زردآلو چتری درشت، زرد و طعم شیرینی دارد. شکل آن کروی و تا حدودی کشیده می باشد. نوع مصرف آن تازه خوری و خشکبار می باشد. این نهال توانایی و مقاومت بسیاری در برابر سرما دارد.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *