مقالات نهال, نهال بادام

بهترین زمان کاشت نهال بادام

بهترین زمان کاشت نهال بادام (The best time to plant almond seedlings)

نهال بادام ماماییبهترین زمان کاشت نهال بادام (The best time to plant almond seedlings)

اگر قصد خرید و کاشت نهال بادام دارید ما در این مقاله بهترین زمان کاشت نهال بادام (The best time to plant almond seedlings) را خواهیم گفت. بهترین زمان کاشت نهال بادام بسته به منطقه جغرافیایی و شرایط آب و هوایی متفاوت است. در کل، برای کاشت نهال بادام باید زمانی را انتخاب کرد که خاک گرم و مرطوب باشد و تلاش برای کاشت در فصل‌های خشک و سرد باید اجتناب شود.

بهترین زمان برای خرید نهال بادام

به طور متوسط، در یک نگاه کلی، بهترین زمان برای خرید نهال بادام و کاشت آنها، فصل پاییز است. البته یک مسئله بسیار مهم در این جا وجود دارد؛ از آنجایی که حجم درخواست های خرید ارقام نهال بادام برای کاشت، نزدیک به فصل پاییز، بسیار افزایش می یابد، باغداران باید چندین ماه زودتر برای خرید عمده نهال بادام اقدام کنند؛ در غیر این صورت، هم زمان را از دست می دهند و هم نهال ها تمام می شوند! اگر می خواهید نهال بادام بخرید، بهترین زمان، فصل تابستان و ماه شهریور است. خرید نهال بادام در دو ماه اواخر تابستان، این فرصت را فرآهم می کند که در موقع مناسب، شرایط باغ را آماده کنید و در پاییز، نهال ها را بکارید.

شرایط مساعد کاشت و پرورش نهال بادام

  • بادام در مناطق مختلف جغرافیایی به شرایط محیطی و خاکی مختلف نیاز دارد. برای مثال، برای رشد و توسعه بهتر بادام، نیاز است که در مناطقی که دمای هوا در طول سال بالاست، در برابر نور خورشید و حرارت بیش از حد محافظت شود. از این رو در مناطق گرمسیری، بهترین زمان کاشت بادام در اوایل بهار است.
  • در ضمن، بادام به خاکی با pH خنثی تا قلیایی نیاز دارد و از خاک‌های شنی و خشک بیشتر تحمل می‌کند. در مقابل، خاک‌های زهکشی خوبی دارند و از رطوبت بیشتری بهره می‌برند. به همین دلیل، برای کاشت بادام، خاک باید درست تهیه شده و بهینه‌سازی شود.
  • در مناطق مرطوب و معتدل، بهترین زمان کاشت نهال بادام در پاییز است، زمانی که خاک هنوز گرم است و هوا خنکتر شده است. در این مناطق، انتخاب مکانی با آفتاب‌پرست برای کاشت بادام بهترین گزینه است.
  • به طور کلی، برای انتخاب زمان کاشت بادام، باید شرایط منطقه شما، خصوصیات خاک، نوع نهال و شرایط آب و هوایی را در نظر گرفته و بهترین زمان را برای کاشت بادام تعیین کرد. در هر صورت، برای بهترین نتیجه، پیشنهاد می‌شود با کشاورزان و متخصصان مرتبط در این زمینه مشورت کنید.

زمان گلدهی درختان بادام چه موقع است؟

وقتی درختان بادام را در پاییز می کارید، باید آبیاری به موقع و کوددهی را حتماً انجام دهید. اگر در همان ماه های اولیه کاشت نهال ها از آنها مراقبت نکنید، ممکن است این گیاهان جوان آسیب ببینند. ارقام مختلف نهال بادام، زمان گلدهی متفاوتی دارند؛ بخصوص که نهال بادام دیرگل، از ارقامی است که در برابر سرمای شدید، مقاوم است.

به طور کلی، زمان گلدهی نهال بادام، اواخر زمستان است. تا موقعی که شکوفه های بادام به میوه بادام تبدیل شوند، حدود 6 تا 8 ماه طول می کشد. در این مدت میوه ها نارس هستند و باید مراقب آفت ها و بیماری های گیاهی باشید.

زمان کاشت نهال بادام

  • زمان کاشت نهال بادام در بهار: در مناطقی که زمستان‌های سرد و تابستان‌های نسبتاً خنک دارند، بهار بهترین زمان برای کاشت بادام است. در این مناطق، زمستان باید برای اعمال پایداری، زمین مورد نظر باید برای کاشت در بهار آماده شود. بعد از رفع خاک از سنگ‌ها و اشغالات، باید با کشت آهنگری و دیگر کارهای زیرازمینی، خاک را شخم بکنید. بعد از این کار، خاک باید برای گرم شدن تا بهار آماده شود.

     

  • زمان کاشت نهال بادام در پاییز: در مناطقی که زمستان‌های نسبتاً ملایم و تابستان‌های گرم دارند، پاییز بهترین زمان برای کاشت بادام است. در این مناطق، برای کاشت در پاییز، زمین باید به خوبی آماده شده و با کودهای مناسب تقویت شود.

بهترین نهال بادام برای کاشت و پرورش

به جرأت می توانیم بگوییم که با خرید نهال بادام خوشه ای، محصول پربارتری دارید و از فروش بادام ها به درآمدهای میلیونی و حتی میلیاردی می رسید! بله درست است؛ افزایش درآمد از فروش بادام، با خرید نهال های بادام خوشه ای به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

البته نباید فراموش کنید که نهال های خوشه ای به شرطی بادام های مرغوب تولید می کنند که شما مراقب آنها باشید. نهال های خوشه ای انواع مختلفی دارند. یکی از پرفروش ترین آنها، نهال خوشه ای دیرگل است که ویژه مناطق سردسیر می باشد.

انواع ارقام نهال های بادام خوشه ای

از انواع ارقام نهال های بادام خوشه ای هستند. با کاشت هر یک از این ارقام، با توجه به شرایط اقلیمی باغ، بیشتری محصول را خواهید داشت. برای خرید نهال بادام خوشه ای حتماً از طریق بهترین نهالستان اقدام کنید تا نهال های شناسنامه دار و مجوزدار را به شما تحویل دهند.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *