مقالات نهال, نهال گردو

انواع هزینه احداث باغ گردو

انواع هزینه احداث باغ گردو (Types of costs for building a walnut garden)

انواع هزینه احداث باغ گردو (Types of costs for building a walnut garden)

اگر قصد احداث باغ گردو دارید باید در ابتدا با انواع هزینه احداث باغ گردو (Types of costs for building a walnut garden) آشنایی داشته باشید. برای احداث باغ گردو انتخاب بهترین نهال‌های گردو ضروری است تا باغ پرباری داشته باشیم. در ادامه به بررسی انواع هزینه احداث باغ گردو می‌پردازیم تا دید کلی بهتری از این جریان داشته باشید.

هزینه احداث باغ گردو؛ هزینه خرید باغ

برای احداث باغ گردو باید بهترین زمین را شرایط مناسب برای کاشت نهال گردو دارد را انتخاب کرد. هزینه‌ای که بابت خرید باغ یا زمین گردو پرداخت می‌شود بستگی به شهر و منطقه متفاوت است و از بحث ما در این مطلب خارج است. به‌طورکلی هزینه خرید باغ را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها در نظر داشته باشید.

هزینه خرید نهال گردو

یکی دیگر از عواملی که در هزینه احداث یک هکتار باغ گردو مؤثر است، نوع نهال گردو است. برای اینکه بتوانید بیشترین محصول را در کمترین زمان به دست آورید باید از ارقام مناسب و پربازده برای کاشت نهال گردو استفاده کنید.
بهترین ارقام نهال گردو در سال 1400 قیمتی بین 150 هزار تومان تا 300 هزار تومان دارند که با مشاهده صفحه نهال گردو می‌توانید به بهترین آن‌ها دسترسی داشته باشید و به‌طور کامل بررسی نمایید.

هزینه بابت تجهیزات اولیه

این هزینه‌ها در زمان احداث باغ گردو شامل تجهیزات موردنیاز برای آبیاری، تأسیسات گرمایشی و سرمایشی، وسایل حمل و نقال، کود دهی و آبیاری می‌شود.

هزینه‌های موردنیاز برای تأمین انرژی

هزینه‌هایی که بابت آب، برق و سوخت پرداخت می‌کنیم یکی دیگر از انواع هزینه احداث باغ گردو است که در این دسته قرار می‌گیرند.

هزینه‌های تأمین نیروی انسانی

استفاده از نیروهای متخصص در زمان احداث باغ گردو کمک خواهد کرد تا بتوانید باغی پر از محصول داشته باشید. تمام هزینه‌هایی که برای نیروهای انسانی پرداخت می‌کنید در این بخش قرار می‌گیرد.

هزینه‌های نگهداری از نهال‌ها

بعد از احداث باغ گردو باید از آن رسیدگی کنید و اینطور نیست که آن را به حال خود رها کنید. این هزینه‌ها شامل خرید کود و سم، کنترل کردن آفات درختان گردو است که برای یک نهالستان ضروری است و باید در زمان برآورد هزینه احداث یک هکتار باغ‌گردو آن‌ها را محاسبه کرد.

هزینه برداشت گردو

برداشت گردو به وسایل و تجهیزات خاصی نیاز دارد تا برداشت و بسته‌بندی گردو در سریع‌ترین زمان و با بازدهی بالا انجام گیرد.

حال که با انواع هزینه احداث باغ گردو آشنا شدید، کافی است دست‌به‌کار شوید و هرچه سریع‌تر کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید.

بهترین ارقام درخت گردو

برخی از مشهور ترین گونه های گردو و شرایط محیطی مناسب کشت آن‌ها، عبارتند از:

1: نهال گردو فرنور پیوندی:

نهال گردو فرنور برای کاشت در مناطق مرتفع  (ارتفاع 1300 -2500 متری) مساعد بوده و توان گرمایی بالایی دارد به طوری که تا حدود منفی یازده درجه سانتی‌ گراد را طاقت می آورد.

2: نهال گردو چندلر پیوندی:

نهال گردو چندلر مناسب کاشت در ارتفاعات 900-1500 متری بوده، انتخاب مناسبی برای مناطق معتدل تا سردسیر می باشد و ایستادگی بالایی در برابر آب و هوای خشک دارد.

3: نهال گردو تویسرکان:

نهال گردو تویسرکان مناسب کاشت در ارتفاعات 500 تا 1500 متری است؛ برای پرورش در آب و هوای معتدل گزینه مناسبی بوده و باید در مقابل سرما یا گرمای فراوان محافظت شود.

4: نهال گردو اسرائیلی:

نهال گردو اسرائیلی نیز مانند رقم تویسرکان قابل پرورش در ارتفاع 500 – 1500 متری ‌است؛ طاقت سرمایی تا منفی ده درجه سانتی گراد را دارد و در هوای خنک رشد خوبی خواهد داشت.

در مجموع، درخت گردو در محدوده دمایی 40 تا 5- درجه سانتی گراد، رشد کافی و بازدهی بالایی نشان می‌دهد و مناطق کوهستانی و نیمه کوهستانی، با آب و هوای مدیترانه‌ای زمینه مناسبی برای پرورش این درخت پربار دارند.

معرفی بیشتر گردو: ویکی پدیا

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

برای  خرید نهال در ابتدا می بایست به سایت سالم نهال مراجعه کنید.  در قدم دوم باید از کارشناسان ما در این زمینه مشورت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید انواع نهال و مشاوره خرید نهال به شماره زیر پیام دهید یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. سالم نهال ارائه دهنده انواع نهال به سراسر کشور می باشد.

در این مجموعه نهالستان، نهال‌های مختلف انواع میوه برای فروش وجود دارد که شما ‌می‌توانید برای خرید آن‌‎ها اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با روابط عمومی این مجموعه نهالستان ارتباط برقرار کنید. به صورت تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد خرید و قیمت نهال به دست آورید.

انواع نهال میوه شناسنامه دار

ارتباط با سالم نهال

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *