مقالات نهال, نهال, نهال گردو

آموزش کاشت هسته گردو

آموزش کاشت هسته گردو | فروش نهال | نهال گردو

آموزش کاشت هسته گردو ?

در این مقاله از وب سایت فروش نهال سالم نهال ? قصد داریم به طور کامل و کاربردی روش کاشت هسته گردو را آموزش دهیم. همه ما برای یک بار در طول زندگی خود از پایِ درختان گردو، محصول چیده و برداشت کرده‌ایم. با این توصیف شاید بسیاری از افراد با روش‌های کاشت این ارقام آشنایی کافی نداشته باشند. در حالت کلی پرورش درختان مختلف به دو نحوه ی کاشت بذر و نهال متداول است. در این مقاله از وب سایت سالم نهال به طریقه کاشت هسته گردو خواهیم پرداخت. معمولا بسیاری از باغداران روش کاشت نهال را انتخاب می‌کنند. به این جهت که کاشت بذر و رشد آن نیاز به مدت زمان بیشتری دارد.

خاک مناسب جهت کاشت هسته گردو:

خاک مناسب یکی از مهمترین اصول در طریقه کاشت هسته گردو ، است. بهترین نوع خاک برای کاشت بذر گردو، خاکی سبک و از نوع لومی است. همچنین باید به میزان اسیدیته خاک هم توجه داشته باشید. حداقل میزان اسیدیته یا PH خاک باید 6 باشد.

حال نوبت به کاشت هسته جوانه زده شده درون خاک باغچه است. در مراحل طریقه کاشت هسته‌گردو ، نیاز به حفر گودال‌هایی کوچک با عمقی مناسب داریم. برای کاشت هسته گردو می‌توانیم چاله‌هایی کوچک با عمق 6 تا 7 سانتی‌متر درون خاک حفر کنیم. به این ترتیب زمین ما برای کاشت درخت گردو کاملا آماده است.

انتخاب یک بذر مناسب برای کاشت هسته گردو:

انتخاب یک بذر خوب اولین نکته و اصول در طریقه کاشت هسته گردو  محسوب می‌شود. به همین منظور قبل از کاشت بذری را انتخاب کنید که در نهایت نتیجه کاشت، درختی پربار و محصولی باکیفیت باشد. همچنین باید به منطقه جغرافیایی که در آن سکونت دارید نیز توجه داشته باشید.

رعایت فاصله مناسب برای کاشت:

نکته مهم در این خصوص، رعایت فاصله کاشت بذرها از یکدیگر است. همان‌طور که همه ما می‌دانیم بذر پس از رشد ریشه، ساقه، شاخ و برگ، محدوده بیشتری را اشغال می‌کند. به همین جهت رعایت فاصله کاشت باعث می‌شود تا درختان بدون ایجاد مزاحمت برای ارقام دیگر به رشد خود ادامه دهند.

دوره سرمایی در کاشت بذر گردو

همان‌طور که اشاره کردیم نیاز سرمایی یکی از اصول مهم در طریقه کاشت هسته گردو  است. برای این منظور هسته گردو باید مدت زمانی بین 3 تا 4 ماه در مکانی کاملا سرد نگهداری شود. توجه داشته باشید که رطوبت کافی مکان مورد نظر نیز در جوانه زدن هسته‌های گردو مؤثر واقع می‌شود. مبحث جالب دیگر در کاشت گردو، جدا کردن پوست سبز رنگ از هسته اصلی است. برای کاشت باید هسته را بدون پوست درون خاک بکاریم.

مشاهده بهترین ارقام گردو در ایران

خرید نهال گردو

شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع نهال پربار با کارشناسان سالم نهال ارتباط برقرار کرده و با دریافت مشاوره رایگان، بهترین نهال میوه را خریداری نمایید. فروش انواع نهال میوه با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ضمانت بازگشت واقعی کالا صورت می پذیرد.

فروشگاه آنلاین نهال سالم نهال

نهالستان سالم نهال  دارای بیش از نیم قرن تجربه در زمینه ی پرورش و فروش نهال است. نهالستان سالم نهال بزرگ ترین نهالستان در شمال غرب ایران است. این نهالستان قادر است انواع ارقام نهال را در هر مقیاسی برای مشتری فراهم کند.  اگر قصد خرید نهال یا کسب اطلاع از قیمت نهال  را دارید حتما با مشاوران ما در نهالستان سالم تماس بگیرید تا از مشاوره های رایگان ما بهره مند شوید.

  • دفتر مرکزی و گلخانه :آذربایجان غربی- شهرستان میاندوآب – کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال
  • آدرس نهالستان شعبه یک :  آذربایجان غربی – شهرستان میاندوآب – کوی تقی آباد شعبه دوم کوی شلوند پشت نیروگاه
  • تلفن همراه : 09144809396
  • صفحه اینستاگرام سالم نهال
  • کانال تلگرام سالم نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *